Przewody paliwowe to z pozoru błaha część, na którą rzadko zwracamy uwagę. A to błąd, bo okazuje się, że przewody paliwa z czasem starzeją się, stają się twarde lub pękają. To morze powodować wyciek paliwa a w ostateczności nawet pożar. Przewody paliwowe trzeba systematycznie kontrolować. A jeśli podczas kontroli zobaczymy choćby niewielki wyciek lub niepokojące zmiany, np. wybrzuszenia i zagięcia, przewody paliowe z takimi uszkodzeniami niezwłocznie trzeba wymienić.
Wyróżniamy trzy podstawowe typy przewodów paliwowych: metalowe, plastikowe i gumowe. W motocyklach i skuterach stosowane są głównie gumowe przewody paliwowe. Tworzywo wykorzystywane do produkcji przewodów paliwowych musi spełniać wyśrubowane normy. Z prostej przyczyny – musi być odporne na działanie związków wchodzących w skład paliw lub mogących się w paliwie znaleźć. Ponadto nie może się elektryzować. Ścianki przewodów paliwowych muszą być mocne i wytrzymałe, bo tylko w ten sposób będą odporne na przypadkowe uszkodzenia.