Pocket bike, znany też jako mini bike, to mały motocykl zaprojektowany na wzór pełnowymiarowych motocykli sportowych. Chociaż modele mogą się od siebie różnić, z reguły miniaturowe motocykle mają około pół metra wysokości i silniki o pojemności nieprzekraczającej 50 cm3. Są one przeznaczone przede wszystkim na tory wyścigowe lub zamknięte obszary, jako że nie nadają się do jazdy po drogach publicznych.
Popularność zdobyły wśród miłośników sportów motorowych i często są wykorzystywane do wyścigów lub rekreacyjnej jazdy po torze. Mimo swojego małego rozmiaru potrafią osiągać dość imponujące prędkości – nawet 60 km/h. W tych niewielkich rozmiarach kryje się jednak wiele części, które od czasu do czasu należy wymieniać.
Mini bike jest zasilany na paliwo i ma złożony układ paliwowy jak każdy inny pojazd spalinowy. Najważniejszym elementem układu paliwowego jest zbiornik paliwa, który może pomieścić około 2 litry benzyny. Pompka paliwa dostarcza je ze zbiornika do silnika. Jest zwykle mechaniczna i działa za pomocą ruchu wahacza, pompując ciecz pod wpływem ciśnienia. Kolejnym ważnym elementem układu paliwowego pocket bike'a jest gaźnik, którego zadaniem jest tworzenie paliwowo-powietrznej mieszanki dla silnika. Spalaniem zajmuje się tworząca iskry świeca zapłonowa. Filtr z kolei chroni układ paliwowy motocyklu przed zanieczyszczeniami takimi jak brud czy piasek. Istotne są też przewody paliwowe, które co jakiś czas należy sprawdzać.
Elementy układu paliwowego pocket bike są z reguły trwałe i wytrzymałe, szczególnie w przypadku droższych modeli. Jednakże części z czasem się zużywają, a przed poważnymi uszkodzeniami mini motocyklu mogą nas uratować regularne przeglądy stanu technicznego pojazdu. Sprawność pocket bike'a przekłada się na bezpieczeństwo podczas jazdy na torze. Warto o to zadbać również z pozycji użytkownika – kask i odpowiedni strój odporny na uszkodzenia to akcesoria, w które powinniśmy się wyposażyć już na samym początku przygody.