Silnik do skutera to jeden z najważniejszych elementów jednośladu – odpowiada za przekazywanie mocy na koła pojazdu i ma bezpośredni wpływ na jego osiągi. Skutery wyposażone są zazwyczaj w silniki o pojemności od 50 do 250 cm3, które najczęściej dzielą się na silniki dwusuwowe (2T) oraz czterosuwowe (4T). Wybór odpowiedniego silnika powinien być dokładnie przemyślany, a jego eksploatacja i konserwacja muszą odbywać się zgodnie z zaleceniami producenta.
Kompletny silnik do skutera składa się z wielu części i podzespołów, spośród których należy wyróżnić: tłok, korbowód, wał korbowy, gaźnik, układ zapłonowy, układ chłodzenia oraz układ wydechowy. W zależności od pojemności silnika, może być on chłodzony powietrzem lub cieczą. Jednostki o pojemności skokowej do 125 cm3 najczęściej są chłodzone powietrzem, co wynika z kilku powodów. Po pierwsze, takie skutery często są wyposażone w prostsze i lżejsze silniki, które nie wymagają skomplikowanego układu zasilanego cieczą. Po drugie, skutery te osiągają zazwyczaj mniejsze prędkości i nie generują tak dużej ilości ciepła jak większe pojazdy. W przypadku większych skuterów o pojemności skokowej powyżej 125 cm3 stosuje się zazwyczaj układ chłodzenia cieczą, który jest bardziej wydajny i pozwala na uzyskanie lepszych osiągów.
Silniki dwusuwowe (2T) i czterosuwowe (4T) różnią się między sobą pod względem budowy i sposobu działania, co ma bezpośredni wpływ na właściwości i charakterystykę pracy jednostek.
Dwusuwowe silniki skutera cechuje prostsza budowa i działanie na zasadzie cyklu dwusuwowego, co oznacza, że jeden cykl pracy silnika składa się z dwóch ruchów tłoka. Czterosuwowe silniki skutera cechuje natomiast bardziej skomplikowana budowa i działanie na zasadzie cyklu czterosuwowego, co oznacza, że jeden cykl pracy silnika składa się z czterech ruchów tłoka.
Powyższe różnice powodują, iż silnik dwusuwowy charakteryzuje się większą mocą w porównaniu do silników czterosuwowych o tej samej pojemności, ale generuje więcej hałasu i wyższe spalanie paliwa. Natomiast silnik czterosuwowy emituje do atmosfery mniejszą ilość substancji szkodliwych, a co za tym idzie – jest bardziej przyjazny środowisku.
Podczas wyboru silnika do skutera warto zwrócić uwagę na pojemność, moc oraz moment obrotowy, gdyż parametry te wpływają bezpośrednio na osiągi pojazdu. Istotna jest również jakość zastosowanych części i podzespołów silnika, które decydują o trwałości i niezawodności jednostki napędowej.
Jeśli obawiasz się, że nie poradzisz sobie ze składaniem silnika do skutera, to zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług doświadczonych mechaników. Możesz też postawić na kompletne silniki do skuterów, dzięki którym nie musisz poszukiwać poszczególnych części, a wymianę takiego silnika możesz wykonać we własnym zakresie. Kompletne silniki do skuterów to najlepsza propozycja dla początkujących motocyklistów.
Poszukiwaczom silników do skuterów kuszące mogą wydawać się oferty z aukcji internetowych. Warto jednak zwrócić uwagę nie tylko na cenę, gdyż jest to dość poważny zakup, który ma Ci służyć przez dłuższy czas. Wysokiej jakości silniki są gwarancją bezawaryjności. Jeśli interesuje Cię silnik do skutera, i zależy Ci na niezawodnym sprzęcie, to przed zakupem sprawdź dokładnie wszystkie parametry. Nasz sklep zapewnia duży wybór i atrakcyjne ceny. Dbamy o to, aby ceny w naszym sklepie były jak najniższe, ale z drugiej strony stawiamy też na jakość oferowanych artykułów. Dlatego jeśli poszukujesz sprawdzony silnik do skutera, to zdecyduj się na nasze usługi.