Dobór odpowiedniego akumulatora motocyklowego to proces niełatwy. Oczywiście sam dobór modelu nie jest trudny, gdyż najlepiej wymienić akumulator na taki sam model jak był montowany fabrycznie. Jednak producenci akumulatorów do motocykli oferują ogromną liczbę baterii produkowanych w różnych technologiach i o różnorakich parametrach. Jeśli będziemy zmuszeni wymienić akumulator motocyklowy, warto zastanowić się nad technologią nowej baterii.
Do wyboru mamy kilka technologii. Najstarsze i nadal bardzo popularne są akumulatory kwasowo-ołowiowe oparte na ogniwach galwanicznych zbudowanych z elektrody ołowiowej, elektrody z dwutlenku ołowiu oraz ok. 37% roztworu wodnego kwasu siarkowego, spełniającego funkcję elektrolitu. Akumulatory motocyklowe AGM (zwane też bezobsługowymi) do których produkcji wykorzystuje się maty z włókna szklanego. Służą one do unieruchomienia elektrolitu, między płytami ujemnymi i dodatnimi, dzięki czemu można przewozić je pod kątem 45 stopni, bez obaw o wycieki. Charakteryzują się dużo lepszymi parametrami, dłuższą żywotnością i większym bezpieczeństwem użytkowania. Z kolei w akumulatorach motocyklowych żelowych elektrolit jest zagęszczony żelem krzemionkowym. Dzięki temu można przewozić je nawet pod kątem 90 stopni. Dodatkową cechą tych baterii jest odporność na obciążenia, dlatego ich montaż powinni rozważyć motocykliści posiadający pojazdy, w których stosowane będą dodatkowe systemy pobierające prąd. Najmłodszą technologią są akumulatory litowo-jonowe. Oparto je na rozwiązaniu, które znamy i stosujemy od dawna. Baterie litowo-jonowe zasilają telefony komórkowe, czy laptopy. Ich największymi zaletami są bardzo duża wydajność, niewielkie rozmiary i niska masa. Są najlepszym wyborem dla zawodowców, którzy redukują każdy zbędny kilogram swojej maszyny.