Cewka motocyklowa to urządzenie, bez którego trudno wyobrazić sobie pracę silnika motocykla czy skutera. Służy ona do przetworzenie niskiego napięcia z akumulatora lub cewki zasilającej na wysokie napięcie, które pozwoli na uzyskanie iskry zapłonowej na świecy. Krótko mówiąc, bez cewki zapłonowej nie ma możliwości odpalenia motocykla czy skutera. Dlatego jeśli w Twojej maszynie nastąpi uszkodzenie cewki motocyklowej, konieczne będzie zainwestowanie w ten element.
Cewka motocyklowa to część układu zapłonowego, która jest zbudowana z kilku elementów. Podstawę cewki stanowi rdzeń, który jest wykonany z materiału ferromagnetycznego, takiego jak żelazo lub stal. Drugim ważnym elementem jest uzwojenie pierwotne, które składa się z kilku warstw drutu miedzianego i jest podłączone do akumulatora pojazdu. Rdzeń i uzwojenie pierwotne oddzielone są od siebie za pomocą pierścienia izolacyjnego, który jest wykonany najczęściej z tworzywa sztucznego. Oprócz uzwojenia pierwotnego występuje również uzwojenie wtórne, które znajduje się na zewnętrznej części rdzenia i składa się z wielu tysięcy zwojów drutu miedzianego. Uzwojenie wtórne jest połączone z przewodem wysokiego napięcia, który prowadzi do świec zapłonowych. Całość uzwojenia jest umieszczona w specjalnej obudowie, która chroni cewkę przed wpływem czynników zewnętrznych.
Uszkodzona cewka motocyklowa może powodować wiele problemów w prawidłowym działaniu silnika, a nawet uniemożliwić jego uruchomienie. Jednym z najczęstszych objawów awarii tego elementu jest nierówna praca jednostki napędowej, która przejawia się falowaniem obrotów, a w skrajnych przypadkach nawet gaśnięciem silnika. Falowanie obrotów wiąże się również z występowaniem nieregularnych i zwiększonych wibracji podczas pracy silnika, które w efekcie przenoszą się także na pozostałe elementy skutera, obniżając tym samym komfort użytkowania pojazdu.
Problemy z cewką zapłonową skutera często dają o sobie znać również podczas jazdy. Głównymi objawami są wówczas spadki mocy silnika, które skutkują szarpaniem podczas przyspieszania i utratą płynnego przyrostu momentu obrotowego. Jest to szczególnie niebezpieczne w momencie wyprzedzania innych uczestników ruchu drogowego, ponieważ nagła utrata mocy silnika powoduje, że pojazd nie przyspiesza tak sprawnie jak powinien, a to z kolei może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Uszkodzona cewka zapłonowa wiąże się również często ze zwiększonym zużyciem paliwa.
W przypadku awarii element nie podlega regeneracji, a jedynie wymianie. Jeśli zauważysz którykolwiek z powyższych objawów, powinieneś skonsultować się z serwisem lub zaprzyjaźnionym warsztatem mechanicznym, aby dokładnie zbadać wstępną diagnozę i w razie konieczności wymienić cewkę zapłonową na nową.
Jeśli uszkodzeniu uległa cewka zapłonowa, skuter zapewne będzie wymagał wizyty w warsztacie. Jeżeli jednak masz podstawowe umiejętności w zakresie naprawy motocykla czy skutera, wymianę możesz przeprowadzić samodzielnie. Zapoznaj się jednak z informacjami odnośnie do montażu, aby nie uszkodzić cewki zapłonowej.
Oferujemy cewki zapłonowe do skutera oraz szereg innych elementów. Dokładamy wszelkich starań, by w naszym asortymencie znalazły się części oraz akcesoria do wszystkich modeli skuterów. Dzięki temu bez problemu możesz złożyć zamówienie w jednym sklepie, a błyskawiczna wysyłka to gwarancja na to, że towar zostanie szybko dostarczony do Twojego domu lub warsztatu. Jeśli poszukujesz cewki zapłonowej do skutera lub innych części, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.